La Paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Catharina Abrahamse - WaarBenJij.nu La Paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Catharina Abrahamse - WaarBenJij.nu

La Paz

Door: Im

Blijf op de hoogte en volg Catharina

28 Oktober 2008 | Bolivia, La Paz

Dag allemaal!

Zaterdag zijn we aangekomen in La Paz, op papier de hoofdstad van Bolivia (eigenlijk is het Sucre, weet eigenlijk ook niet precies hoe dat zit, maar de regering is in La Paz gevestigd). La Paz is echt een grote stad, wat betreft inwoners ongeveer vergelijkbaar met Amsterdam. Voelen ons dus helemaal thuis hiero. Het ligt op ongeveer 3400 meter dus je kunt de besneeuwde bergtoppen en gletsjers om je heen zien. Helaas is ook hier het wintersportseizoen afgelopen, dus geen snowboarden voorlopig... De eerste dag in La Paz hebben we, zoals gewoonlijk, de stad verkend. Veel mooie oude gebouwen en een hoop stalletjes waar je allerlei prulletjes kunt kopen. We hebben ook het Cocamuseum bezocht. Alles over de geschiedenis en het productieproces gelezen, best interessant om te weten dat coca al eeuwen geleden werd gebruikt door de bevolking in Zuid-Amerika (ook voor het Inca-tijdperk). Ook hebben we de heksenmarkt bezocht. Echt bizar, je kunt er gedroogde lama-foetessen kopen om te offeren aan "moeder aarde". Nou dat hebben wij maar even gelaten... Ons hotel van de eerste twee nachten was niet echt luxe, bedden waar je inzakt en haast niet meer kan bewegen, maar we zaten op de hoogste verdieping met een prachtig uitzicht over de stad. Mooie fotos dus, die we helaas nog steeds niet kunnen plaatsen op de site, aangezien dat hier nogal moeilijk blijkt te zijn. We zijn weer heerlijk uit eten geweest. Lekker steak met de duurste fles wijn (toch maar 10 euro) van het restaurant. Als we ooit al Boliviaanse wijn hebben gedronken, was die zeker niet zo lekker als deze. Echt genieten!! Gisteren hebben we een ruinestadje bezocht, Tiwanaku. Dit zijn overblijfselen van de pre-Incaperiode, erg oud dus. Eerst twee musea bezocht en vervolgens de ruines bekeken, waaronder een piramide en een ondergrondse tempel. Na een uur begon het echt te stortregenen en te onweren. We zijn ergens gaan lunchen, maar het noodweer hield niet op. Toen maar weer terug naar La Paz gegaan, waar we naar een ander (veel beter) hostel zijn verhuisd. Wat erg vervelend is, is dat Cat sinds gisteren ziek is geworden. Tijdens de excursie werd ze al misselijk en bij terugkomst in La Paz is ze op bed gaan liggen, waar ze nu nog steeds in ligt. Gisteren hoge koorts en buikpijn, vanmorgen vooral nog last van buikpijn en lichte koorts. Erg vervelend, dus hebben we besloten om nog twee nachten in La Paz te blijven voor de zekerheid. Hoop dat het snel overgaat en we de deur weer uit kunnen. Nou tot zover weer even een update vanuit Bolivia. We hopen over twee dagen naar Copacabana te af te reizen en daar een boot te nemen naar Isla del Sol (Zonne-eiland, waar het nu volgens mij regent, maar goed we zien wel...) Groetjes daar en tot mails!
Im en Cat

• 28 Oktober 2008 - 19:51

Dagmar:

Tjee Cath (je leest dit natuurlijk niet) maar wat super vervelend dat je ziek bent. Heb je ORS bij je? Dan krijg je iig suiker en zout binnen. Hoop dat je snel weer op knapt!
    Liefs, Dagmar

• 28 Oktober 2008 - 20:16

Nicole _& Lennart:

Haihai,

Echt vervelend dat je ziek bent Cat. Hoop dat je je een beetje kunt vermaken alleen Im!In ieder geval al wel ff de stad in geweest. Heel veel plezier in Copacabana en hopen dat het droog wordt!

Beterschap xje

• 29 Oktober 2008 - 09:23

Lieke:

Ahhh Cat, wat balen dat je ziek bent!! Ik hoop dat je snel beter bent en weer goed kunt gaan genieten..
    Kus,
    Lieke

• 29 Oktober 2008 - 10:38

Loes:

Lieve Cath, heel veel beterschap! En dat uitschrijven morgen gaat helemaal goed komen. Ik hou je op de hoogte! x

• 29 Oktober 2008 - 12:18

Britt:

Hey Catt en Im,
    Wat balen dat je ziek bent. Hopelijk gaat het inmiddels alweer wat beter? Ik vind het wel een strak plan als je een flesje van die verrukkelijke wijn meeneenmt naar NL en dat we onder het genot van zo'n wijntje straks jullie foto's kunnen bekijken ;-)
    Tot jullie volgende update!
    X Britt en Nard

• 29 Oktober 2008 - 22:05

Yuri:

Beterschapskus voor Catje en heel veel plezier voor jullie allebei! Blijven genieten.. Xx