Titicacameer en Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Catharina Abrahamse - WaarBenJij.nu Titicacameer en Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Catharina Abrahamse - WaarBenJij.nu

Titicacameer en Cuzco

Door: Im en Cat

Blijf op de hoogte en volg Catharina

03 November 2008 | Peru, Cuzco

Hee allemaal! Hier weer een nieuwe update van ons Zuid-Amerika avontuur! We zitten inmiddels al een paar dagen in Peru. Vanaf La Paz zijn we naar Copacabana vertrokken, een stadje aan het Titicacameer. We zijn meteen met een ferry naar Isla del Sol gevaren, een eiland in het meer. Het Titicacameer is een van de hoogste meren ter wereld, namelijk 4.000 m! Op de top van het eiland hebben we een mooi hostel gevonden, met echt een adembenemend uitzicht over het diepblauwe meer. s Avonds hebben we met een Nederlands stel en een Zwitsers stel (die we echt overal tegenkomen) gegeten in een piepklein restaurantje. Helaas deed de kachel het die dag niet, dus we zaten met jassen aan bij 1 kaars te eten. De volgende ochtend hebben we een wandeling gemaakt van 4 uur naar de andere kant van het eiland. Was erg mooi! Van daaruit de boot teruggenomen naar Copacabana. En meteen een bus naar Puno -Peru- genomen waar we savonds aankwamen. We kwamen meteen terecht in een Halloweenfestival! Allemaal kindjes vermomd als Spidermannetjes en heksjes liepen snoepjes te bietsen. In Puno hebben we een dagje rustig aan gedaan, mede omdat Cat nog steeds niet helemaal beter was (nu inmiddels wél!). De tweede dag zijn we vroeg vertrokken naar de drijvende eilanden. In het Titicacameer zijn ongeveer 60 rieteilanden te vinden waar mensen op wonen. Het was een beetje een toeristische attractie, maar die mensen wonen er echt, dus wel interessant om te zien. Daarna zijn we naar een ander eiland gegaan (Unesco erfgoed) waar ze erg mooie kleding maken.
Dezelfde avond hebben we de nachtbus naar Cuzco genomen. We kwamen om 3 uur aan en het busbedrijf had gezegd dat we nog in de bus konden blijven tot het licht werd. Niet dus... Wij midden in de nacht op zoek naar een hostel. We wisten er 1, maar die was gesloten helaas. Toen maar voor een paar uurtjes in een gaar hostel geslapen en vanmorgen zijn we snel in een ander hostel gegaan. Echt een supermooi hostel, midden in het centrum. Cuzco is een leuke stad en het is lekker weer! Vandaag dus een beetje rondgelopen en geinformeerd naar een bezoek aan Machu Picchu, ons volgende hoogtepunt! Waarschijnlijk gaan we woensdag die kant op. We hebben er superveel zin in! Peru is trouwens wel een verademing na Bolivia, wat waren we blij toen we na 2 weken weer een supermarkt zagen! Tis hier een stuk verder ontwikkeld dan Bolivia. Nou, we gaan nu een leuk restaurantje zoeken... tot de volgende keer! Liefs

• 04 November 2008 - 06:55

Ruth:

schatties,

Klinkt weer top allemaal! Krijg steeds meer zin om even langs te komen... Ben je al door je kleren heen Cat, of had je zoveel bij je dat je voor iedere dag een anders setje hebt? Geniet nog van wat er komen gaat!

Kusssssssssssss

• 04 November 2008 - 13:02

Debenti:

Sjatsies!
    Grappig om te lezen dat jullie na Bolivia ook weer blij waren om weer terug te keren in een ietwat westerse wereld!! hadden wij ook echt toen we weer in Argentina waren na ons Bolivia avontuur!
    Dat meer klinkt ook super zeg! Van die rieten huisjes had ik ind ook al eens gehoord, ben benieuwd naar de fotos!!
    Genietse nog heel veel!!
    Cn mucho carino de Holanda, Bente

• 05 November 2008 - 20:47

Suus:

Lieve mensjes!!

Dat 'meertje' wil ik wel eens zien! 't houdt maar niet op met jullie mooie verhalen, gelukkig maar! Super dat jullie 't zo naar je zin hebben.. Hier is 't mistig, koud en eigenlijk maar saai zo zonder jullie!

Geniet nog lekker!

en 'n smakkerd vanuit Holland! MWAH!!!!!