Machu Picchu en de Colca Canyon - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Catharina Abrahamse - WaarBenJij.nu Machu Picchu en de Colca Canyon - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Catharina Abrahamse - WaarBenJij.nu

Door: Im en Cat

Blijf op de hoogte en volg Catharina

11 November 2008 | Peru, Arequipa

Dag allemaal, hier weer n update van de afgelopen week! We zijn natuurlijk naar Machu Picchu geweest, dat was echt waanzinnig mooi! We hebben niet de Inca trail gelopen, maar we zijn met de bus/trein/minibus gegaan. De tocht met de minibus was echt een nachtmerrie. 12 km langs een diep ravijn scheuren in een oud barrel met gare bandjes en zonder dashboard. We durfden niet naar buiten te kijken...
Om half 5 smorgens zijn we van het dichtsbijzijnde dorpje naar Machu Picchu geklommen, een helse tocht van 1,5 uur steil omhoog klimmen. Maar het was de klim waard: Machu Picchu is fantastisch mooi. We hadden erg geluk met het weer, het was zonnig en onbewolkt. We hadden een rondleiding van 2 uur en daarna hebben we nog een berg beklommen naast de ruines. Na een lange dag van veel klimmen misten we op de terugweg helaas de trein en moesten we 2 uur langs het spoor lopen. Onze gids was gelukkig erg leuk en we hadden een Spaans stel ontmoet dat met ons mee ging.
Nu komen we net terug van een bijzondere driedaagse tocht door de diepste canyon ter wereld (2x zo diep als de Grand Canyon), de Colca Canyon. Met een groep van 8 personen en een gids zijn we de eerste dag naar een uitkijkpunt gegaan, om condors te zien vliegen. Die waren er dus niet...jammer! De rest van de tour hebben we ze gelukkig wel meerdere malen gezien, wat een fantastische beesten zijn dat, zo groot! De eerste dag hebben we een trekking gedaan van 4 uur dalen, de canyon in. De uitzichten tijdens die tocht waren adembenemend. We sliepen in een soort rieten hutjes bij de familie van de gids. Hij is opgegroeid in de canyon. De tweede dag hebben we weer 4 uur gelopen, het was redelijk zwaar omdat het tegen 25 graden liep. Maar we werden rijkelijk beloond...onderin de canyon lag een oase waar we de hele middag aan het zwembad (natuurlijke bron) hebben gelegen! Aan het eind van de middag hebben we geprobeerd te vissen, maar niets gevangen. Gelukkig had de gids smiddags al forel gevangen die we savonds konden opsmikkelen. Vanmorgen zijn we om 5 uur de canyon weer uitgeklommen en konden we in een warmtebron (38 graden!) bijkomen. Nu zijn we dus net terug en zitten bij te komen in een heerlijk hotel (echt n verademing na een rieten hutje in een dorp zonder electriciteit..)
Tja, en toen hadden we dus nog maar 1 week :(
Tot de volgende (en laatste) update van de reis! Liefs, Im en Cat

• 13 November 2008 - 17:12

Bente:

lieverd, dat gaat eigenlijk snel voorbij zo`n mooie en toch ook redelijk lange reis..maar vind ik stiekem wel heel fijn hoor dat je weer bijna thuis komt!!!
    Heel veel plezier nog de laatste week & dikke zoen vanuit Holanda!