Korte maar moooie tussenstop in Chili! - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Catharina Abrahamse - WaarBenJij.nu Korte maar moooie tussenstop in Chili! - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Catharina Abrahamse - WaarBenJij.nu

Korte maar moooie tussenstop in Chili!

Door: Cat en Im

Blijf op de hoogte en volg Catharina

17 Oktober 2008 | Chili, San Pedro de Atacama

Hoihoi!
Dank weer voor alle berichtjes, alles goed verder in NL?
Wij zijn inmiddels aangeland in San Pedro de Atacama, in Chili! Het is hier supermooi, we zitten in een klein dorpje in de bergen. De zonsondergangen zijn echt fantastisch hier omdat we uitzicht hebben op een vulkaan en een heeeel groot gebergte. We zijn eergisteren aangekomen en hebben een prima hostel gevonden. We waren met een Engels stel en we gingen meteen even pinnen. We waren al gewaarschuwd dat het niet zo makkelijk was om hier geld te krijgen, dus hadden we dollars meegenomen. Maar niet genoeg, dus we wilden even wat meer geld hebben. Op het moment dat Cat dr pas in de automaat zat...gingen alle lichten uit en was er geen electriciteit! AAAH! Na een paar min deed alles het weer maar de pas was verdwenen...dus. Wij redelijk in paniek, zit je daar in een bergdorp met wel pinautomaten maar geen bank en wordt dus je pas ingeslikt. Gelukkig spreekt Cat Spaans en heeft in het hostel half Chili gebeld om iemand aan de lijn te krijgen die kon helpen. Dat lukte niet savonds. Wij natuurlijk balen en hebben heel zielig kip met frietjes gegeten savonds terwijl iedereen lekker uit eten ging. De volgende morgen heeft het behulpzame hostel weer iedereen gebeld, zonder resultaat. UIteindelijk hebben we 2,5 uur naast de pin gezeten in de brandende zon en toen kwamen onze redders! Zij hebben de automaat weer gefikst en de pas teruggegeven...pfff. Gelukkig konden we meteen de automaat leegtrekken en op excursie naar Valle de la Luna (maanvallei), tot nu toe echt het allermooiste landschap wat we hebben gezien! Zo mooi! Aan het eind van de excursie hebben we vanaf een bergtop de zonsondergang bekeken, waaauw! Hele mooie foto´s gemaakt, maar die komen nog. sAvonds lekker uit eten en vandaag gaan we ff de buurt verkennen. Morgenochtend vertrekken we naar Salar de Uyuni, ofwel de zoutvlakten van Bolivia. Na 3 dagen en 2 nachten komen we dinsdag aan in Uyuni. Dit wordt echt het hoogtepunt van onze reis want het moet echt prachtig zijn. To be continued! Liefsx

• 19 Oktober 2008 - 09:21

Buus & Tinus:

Hey Cat & Im,

Wat een super verhalen allemaal! Heel leuk om jullie avonturen te kunnen volgen.
    Buus en ik komen beetje bij beetje weer van onze roze wolk met beide benen op de grond. Bali was echt ook helemaal super. Daarom is het nog extra leuk om jullie verhalen te lezen, dan kunnen wij die sfeer toch ook nog een beetje vasthouden!
    Ja en nu weer een weekje aan het werk en het 'normale'leven is weer aan de gang... We vonden het in ieder geval wel helemaal leuk dat jullie op de bruiloft waren!!!

Nog heel veel plezier daar en we blijven jullie verhalen met veel plezier lezen!

Dikke hollandse kus van Buus & Tinus

• 19 Oktober 2008 - 19:53

Suus:

Cat en Im!

Geweldig dat soort avonturen, dan pas merk je dat je echt heerlijk ver weg bent van ons Landje!

Leef gul en geniet..

KUS!

• 25 Oktober 2008 - 11:11

Tessa :

Tja, wat moet ik daar op zeggen?? Ben gister naar de El sombrero geweest... Ook best Latino :-S Supergaaf jullie verhalen! Ben benieuwd naar de fotos...

Geniet ervan! xx