Canopytour - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Catharina Abrahamse - WaarBenJij.nu Canopytour - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Catharina Abrahamse - WaarBenJij.nu

Canopytour

Door: Cat

Blijf op de hoogte en volg Catharina

15 Oktober 2008 | Argentinië, Salta

Hoi!
We hebben eindelijk een paar foto´s kunnen plaatsen. Ze staan bij de vorige 2 berichten!
We zijn n beetje blijven hangen in Salta, morgenochtend vertrekken we pas richting Chili. Hoogtepunt van ons verblijf hier was het raften en de canopytour. Met 2 boten hebben we over 2 uur lang geraft over een rivier. Was best spannend en redelijk wilde rivier. Erg leuk. Daarna hebben we lekker gebbqd en toen moesten we er toch écht aan geloven: de canopytour. 4 mensen uit de groep durfden het aan. We klommen ongeveer een kwartier een berg op en daar startte de eerste kabel. Mijn idee van canopy was een beetje tussen de bomen roetsjen op het gemakje. Fout gedacht. De kabel was 600 meter lang, dus je kon het eind niet zien. Van de ene naar de andere berg, een vallei met een brede rivier overbruggend.En het was 160 meter hoog en het waaide kei- en keihard! Dus. Een van de gidsen zag wel dat ik bijna neerging van de zenuwen, dus hij stelde voor om de eerste keer samen te gaan. Gelukkig! Helaas betekende dat dat we als eerste gingen... Wij dus over dat ravijn scheren en toen kwamen we blijkbaar in een gekke windvlaag terecht, waardoor we bleven hangen, op ongeveer 200 meter van de berg vandaan. De gids zei dat we het nu maar op eigen houtje moesten proberen. Dus moest ik als een soort aapje langs de kabel naar de overkant klimmen! AAAH! Ik haat sport en ben niet lenig, dus om de paar meter moest ik echt uitrusten omdat ik weinig kracht heb in mn armen. Heel naar. Aan de overkant aangekomen hoorde ik de gids door zn radiootje zeggen (helaas kan ik dus alles verstaan) dat het verstandiger was om de tour te cancelen ivm het weer! Het was blijkbaar niet normaal dat wij een kwartier lang aan die kabel hingen. Ondertussen stond Imre aan de andere kant van de berg te wachten en hij verstond er niets van. Hij zag alleen dat ik heel lang in het midden hing... Toen kregen ze toch groen licht en mochten ze gaan. Voor Imre best spannend want hij kon de instructies niet echt verstaan! Ik ben nog een keer met een gids gegaan en toen 2x zelf! Jihaa! Imre natuurlijk alles zelf... Het ging nog bijna mis bij 1 meisje omdat haar handschoen uitvloog waardoor haar vingers bijna werden afgesneden door het catrol. Erg spannend allemaal.
Vandaag gaan we dingen doen die ík leuk vind, we gaan zo naar het museum, hahaha! Iets minder gevaarlijk.
Tot de volgende keer! xx

• 15 Oktober 2008 - 18:56

Roeline:

Jeeee te gek man! Wel erg eng zo te horen, maar jullie maken allemaal super gave dingen mee!

Geniet nog lekker daar!
    Veel plezier! Dikke kus Roeline

• 15 Oktober 2008 - 23:20

Lieke:

Ha Cat en Im!
    Zozo, sportief hoor Cat ;) Leuk om ook jullie verhalen te lezen, klinkt allemaal erg goed!
    X Lieke

• 16 Oktober 2008 - 13:30

Thecla:

Klinkt heel gaaf! Ook de windvlaag :-)

Lfs en geniet!!!

• 18 Oktober 2008 - 14:47

Remi:

Hee Cat! (en Imre natuurlijk ook). Super stoere en leuke verhalen man!. Enne geniet maar van die heerlijke temperaturen daar ;) Hier is de herfst losgebarsten.. Heel veel plezier nog, groetjes xx Remi