Zon, wijn en sneeuw - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Catharina Abrahamse - WaarBenJij.nu Zon, wijn en sneeuw - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Catharina Abrahamse - WaarBenJij.nu

Zon, wijn en sneeuw

Door: Cat

Blijf op de hoogte en volg Catharina

09 Oktober 2008 | Argentinië, Mendoza

Dag iedereen, hoe gaat het met jullie? Hoorden dat het weer in NL niet zo best is. Laat ik dan maar niet te hard zeggen dat het hier toch tegen de 30 graden loopt...
Bedankt iedereen voor de berichtjes en alle mailtjes, superleuk dat jullie onze site volgen. Tijd dus voor een update. Ik heb trouwens geen tel bij me, dus smsjes komen niet aan...

Zaterdagavond hebben we de beste steak ooit gegeten in een restaurantje in de buurt. Om half 12 hadden we eindelijk een tafel in het stampvolle restaurant! Zondag was een spannende dag, want we gingen naar een wedstrijd van Boca Juniors tegen Estudiantes. Iedereen raadde ons aan om met een gids te gaan of de duurste zitplaatsen te kopen, want de wedstrijden zijn erg gevaarlijk. Ik vroeg de man uit het hostel of hij wel eens naar een wedstrijd ging. Hij vertelde dat hij 3x was geweest en alle keren in elkaar geslagen was...dus. Wij naar het stadion - zonder gids - en we hadden kaartjes voor een bepaald vak. Ik aan een politie agent vragen of we in een veilig vak zaten. Nee zei ie, jullie hebben kaartjes voor het sta-vak van de harde kern. Ik raad jullie aan om niet met elkaar te praten zodat ze niet gelijk door hebben dat jullie toeristen zijn... En zet alsjeblieft die bril af, want je lijkt echt op een toerist. Nou, daar gingen we dus met knikkende knietjes het stampvolle stadion binnen. Het voelde alsof we naar de slachtbank gingen...hahaha. Uiteindelijk viel het heel erg mee en hebben we keihard meegeschreeuwd met de clubliederen, meegesprongen en gescholden met de rest. Het was op het eind nog even spannend toen we half verdrukt raakten op de trappen richting de uitgang, maar we hebben het overleefd!
Daarna de bus genomen richting Mendoza, 13 uur in de bus. Maar de bussen zijn hier erg comfortabel, brede ligstoelen, diner en ontbijt. Toen we net binnenkwamen, kwam er een man in pak vertellen dat hij onze prive ober was voor de avond. Lachen!

Mendoza is echt een supermooie stad. Heel groen en veel kleiner dan Bs As. We hebben de eerste dag de stad bekeken en de tweede dag een wijntour gedaan. Dat betekent: op de fiets langs wijngaarden rijden en wijntjes drinken! Prima! Verder is het weer in Mendoza een stuk beter dan in Bs As, het is rond de 25 graden en de vooruitzichten voor de komende week zijn nog beter. De derde dag zijn we met een groep op excursie gegaan naar het Andesgebergte. Het skiseizoen is helaas voorbij, 2 weken geleden kon je nog wintersporten maar nu dus niet meer... Jammer! Want daar hadden we niet op gerekend. We gaan kijken of de bergen in Bolivia misschien iets te bieden hebben. We zullen zien!

De excursie was wel erg mooi, met een busje reden we de hele dag door het Andesgebergte en stopten af en toe om dingen te bekijken. En we hebben in de sneeuw gestaan! Zo van de slippers in de zon, naar warme kleren in de sneeuw! s Avonds was er een bbq in het hostal. We hebben heerlijk wijntjes gedronken en vlees gegeten met de andere backpackers.

Fotootjes volgen nog, want deze computer kan het niet echt aan....

Vandaag hebben we een berg beklommen in de stad en zijn we naar de dierentuin geweest! Leuk! Nu moeten we snel weer gaan, want onze bus naar Salta vertrekt over een uur. Het is een rit van 19 (!) uur, dus we zijn daar morgenmiddag pas.
Tot de volgende keer! Liefs

• 09 Oktober 2008 - 22:52

Britt:

haha, ik ben duidelijk de enige in dezelfde tijdszone als jullie! de verhalen klinken super, geniet ervan, doe ik ook! xxx

• 10 Oktober 2008 - 05:29

Bente:

Lieve Cat & Im!
    Top jullie stories, helemaal leuk om mee wakker te worden!! La Boca is wel vet he, regels hebben ze daar niet..hahaha! Mendoza klinkt ook goed!
    Liefs en een koesje

• 10 Oktober 2008 - 07:04

Len & Nic:

Hai toeristjes,

Blij dat jullie de wedstrijd overleefd hebben. Wat een avontuur! Ik hoop dat jullie een goed reis hebben gehad naar Salta. We zijn benieuwd naar jullie volgende belevenissen.

Liefs

• 10 Oktober 2008 - 11:07

Yuri:

Hey reiskoningen, klink zeer top die verhaaltjes van jullie.. Vooral in dat stadion, wat een prachtstory!!

Keep on genieting!!

Kus Yuri

• 10 Oktober 2008 - 14:35

Tessa:

Wow! Echt leuk om te lezen man! en 25 graden in Mendoza?? Hahahaha! Een week of 5 geleden heb ik inderdaad nog in Bariloche geskied! Heel veel plezier in Salta! Het noorden is echt mooi!

Geniet en houd me op de hoogte! xxx

• 10 Oktober 2008 - 14:40

Britt:

Ejj Catt en imre,
    Klinkt weer goed. en echt vet spannend joh bij de voetbalwedstrijd..maareh met Imre als bodyguard moet het wel goedkomen toch... hij heeft een jaar of 3 geleden toch geofend met een zwerver kan ik me ergens vaag herrinneren haha!
    Nou, heel veel plezier en tot jullie volgende verhaal!
    Kus

• 10 Oktober 2008 - 15:27

Patrick:

He Cat,
    Ik ben strontjaloers! Zeker als je je bedenkt dat ik nu in Venezuela had moeten zitten i.p.v. achter mn compu! En je raadt nooit met wie ik op studiereis zou gaan?

Groeten Patrick

Ps vertel Imre dat Ajax afgelopen weekend klop heeft gehad van Heerenveen. Hoe durf tie zo op de foto!!

• 11 Oktober 2008 - 13:44

Erika:

Poeh,'k ben blij dat jullie het stadion goed uit zijn gekomen en de bus op tijd hadden naar Mendoza. Leuk om jullie even gezien te hebben. Wij gaan vanmiddag naar Puerto Madryn, dus ik ga weer even verder met mijn tas inpakken. Heel veel plezier nog, maar dat gaat vast en zeker lukken. Beso

• 11 Oktober 2008 - 17:36

Suus:

Wauwie wauwie, wat 'n wereldse avonturen allemaal!!! Ben stikjaloers op jullie..
    Hier is 't nat en koud (hoewel 't dit weekend tegen de 20 graden loopt)
    Heb je gesmst, maar dat haalt dus weinig uit, jammer!

Hebben jullie de 19 uur een beetje overleefd? En wat wordt 't feestprogramma in Salta?

Geniet! xx Suus!

• 13 Oktober 2008 - 09:48

Vivian:

Lieve Imr en Cat,
    Wat een leuke vkantieberichten allemaal! Hiet gaat het leven niet zijn gangetje. De kredietcrisis is uitgebroken en de wereld staat op zijn kop. Maar mensen met weinig geld hebben geen probleem. Nederland en Europa hebben de zaak aardig onder controle!
    Liefs,
    Vivian