Op ´t nippertje... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Catharina Abrahamse - WaarBenJij.nu Op ´t nippertje... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Catharina Abrahamse - WaarBenJij.nu

Op ´t nippertje...

Door: Im

Blijf op de hoogte en volg Catharina

04 Oktober 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Dag allemaal!

We zijn inmiddels een paar dagen verder en hebben al veel van de stad gezien. Zo hebben we de begraafplaats van Recoleta bezocht waar Eva Peron (voor de niet-kenners Evita) begraven ligt. Het is een begraafplaats van honderden kleine huisjes waar complete families begraven liggen. Ook hebben we de beroemde Dwaze Moeders gezien op Plaza de Mayo, waar zij nog wekelijks protesteren. In de wijk La Boca hebben we de bont geschilderde vissershuisjes bewonderd en tangodansers gezien. Was erg toeristisch, maar leuk om te zien! Het is lekker weer dus we zitten veel op het terras en hebben natuurlijk al lekkere steak gegeten!
Vreetzakje 1 en 2 hebben vandaag op de markt lekkere worst gehaald en ook nog olijven en dat net lekker op het dakterras van het hostel op zitten eten en Argentijnse biertjes gedronken! Genieten!
Vanmiddag hadden we met Erika (vriendin van Karin) afgesproken en met haar vriend hebben we op hun balkon gezeten. Ze kijken over de hele stad! Daarna met Erika rondgewandeld langs Rio de la Plata, de grote rivier die langs de stad stroomt. Nu zo richting een steakrestaurant dat zij ons hebben aanbevolen...mmm. Morgen gaan we naar een wedstrijd van Boca Juniors, ze spelen tegen Estudiantes!!!! We gaan op eigen houtje en dat schijnt nogal spannend te zijn aangezien de aanhang van La Boca nogal fanatiek is... Over spannende dingen gesproken, vanmiddag zijn we nét niet beroofd! Nadat we bustickets hadden geregeld voor Mendoza, waar we morgenavond naar vertrekken, liepen we voor het busstation. Ineens kregen we een spledder vogelpoep in onze nek en over onze kleren. Meteen hierna kwam er een vrouwtje met wc-papier om ons te helpen met schoonmaken. Voor we het wisten stonden er nog een man en vrouw om ons heen. Cat raakte al een beetje in paniek omdat ze erg druk stonden te doen. Voor ik het wist zag ik een van die vrouwen mijn broek schoonvegen en hing mijn portemonnee half uit mijn broekzak. Ik meteen terugduwen natuurlijk en toen zijn we een toilet gaan opzoeken. Eigenlijk hadden we het op dat moment nog niet echt door, maar achteraf drong het tot ons door dat het gewoon een manier is om toeristen te rollen. Dit had ik overigens ook in de Lonely Planet gelezen. Nou gelukkig kwamen we er goed van af en zijn we voor de rest van de reis op scherp gezet...
Morgen vertrekken we savonds naar Mendoza om wijntjes te gaan proeven in de wijngaarden daar! En we gaan kijken of we er nog kunnen wintersporten! Of dat is gelukt, horen jullie de volgende keer...
Veel liefs van Im en Cat en superbedankt voor alle reacties! Onder foto´s vind je nog wat indrukken van de afgelopen dagen.

• 05 Oktober 2008 - 00:58

Bente:

Lieve sjatsi & Im
    klinkt nu al super!!! Zit ik hier in een typisch Hollandsche herfst storm..gezellig ook..haha!
    dikke kuss

• 05 Oktober 2008 - 08:03

Anne:

Jullie avontuur klinkt na een paar dagen al helemaal fantastisch!! Geniet van de wijntjes in Mendoza. xxx

• 05 Oktober 2008 - 09:04

Tessa:

Super leuk om jullie avontuur op deze manier te kunnen volgen zeg! Heel veel plezier en geniet ervan
    xxx Tess

• 05 Oktober 2008 - 09:40

Ilse:

Heeey Cat en Imre!
    Wat 'n superleuke dingen hebben jullie al gedaan! En de foto's geven de sfeer ook goed weer, nu kan de herfstdip echt beginnen hier :(
    Geniet er van samen!!
    Veel liefs! Ilse

• 05 Oktober 2008 - 11:25

Esther:

Ha zusje en Imre,

Wat een avonturen al weer! Wel een beetje opletten, hè?!
    Geniet van het weer daar, want hier is het echt herfst!

• 05 Oktober 2008 - 19:44

Loes:

Hola chicos, wowie ziet er echt heel erg toppie uit daar!! Hoezo jaloers? Geniet er nog van, en let wel goed op he...Liefs xx

• 05 Oktober 2008 - 19:55

Karin:

Haaai, leuk man (behalve dan die bijna beroving) en lachen om Erika even te zien :-)

Ik ben veilig aangekomen in Cartagena (na een reis van 27 uur, pfffff) en vandaag een beetje rond aan het struinen. Morgen beginnen de lessen en das maar goed ook, want ik versta geen hol van die Colombianen. Wat een gemompel...

XX

• 06 Oktober 2008 - 07:39

Britt:

Klinkt goed zeg!! Maar goed dat jullie niet beroofd zijn, dat zou echt klote zijn!
    Heel veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal
    Kus

• 09 Oktober 2008 - 11:16

Nic & Len:

Hai Cat & Im,

Klinkt allemaal superrelaxed en spannend!!Leuke foto's ook.We zijn wel jaloers hierow. Heel veel plezier verder enne pas een beetje op julliezelf.

Liefs x